Tilaus- ja toimitusehdot

YLEISET SOPIMUSEHDOT

Nämä sopimusehdot sisältävät tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Asiakas hyväksyy ehdot ostaessaan tuotteita ja sitoutuu noudattamaan näitä. Tarkemman toimitus- ja saatavuustiedot ilmoitamme tilausvahvistuksella. Tilaamiseen liittyvä tilausvahvistus toimitetaan sähköpostitse asiakkaalle.
Valttori pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät näiltä sivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
Valttori ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Valttorin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota ei kohtuudella voi selvittää. Valttori sitoutuu ilmoittamaan esteestä viipymättä asiakkaalle.

ASIAKAS

Valttori myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle ja lisäksi yrityksille ja yhteisöille.
Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Valttorin asiakkaiden ja yrityksen välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Valttorin asiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

MAKSUTAVAT

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Verkkopankki eli verkkomaksu
Tuettuja palveluntarjoajia ovat: Nordea, Danske Bank, Osuuspankki, Aktia/SPOP, S-Pankki, Tapiola Pankki, Ålandsbanken, Handelsbanken ja Säästöpankki. Heti tilauksen jättämisen jälkeen voit siirtyä maksamaan tilauksen verkkopankkiin. Verkkomaksussa rahansiirto tapahtuu välittömästi.

Luottokortit

Verkkokaupassa voi maksaa seuraavilla luottokorteilla: Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club ja American Express. Luottokorttimaksujen maksunvälittäjänä toimii Paytrail. Korttitietoja ei tallenneta. Maksaessasi luottokortilla älä sulje selainta maksun jälkeen, vaan odota, että selain ohjautuu takaisin verkkokaupan sivuille ja edelleen tilausvahvistussivulle. Muutoin tilaus jää kesken. Tilausvahvistussivulle siirtymisen jälkeen voit sulkea selaimen.

TOIMITUSTAPA JA -KULUT

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna Postin toimituksena, joita voi seurata lähetystunnuksella. Voit myös valita tilauksellesi Nouto-toimitustavan. Ilmoitamme sinulle sähköpostilla ja tekstiviestillä kun tilauksesi on noudettavissa.

Myyntialue  

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueelle  (ei esimerkiksi Ahvenanmaalle). Asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä  asiakaspalveluumme, mikäli toimitusosoite sijaitsee muualla kuin Manner-Suomessa.

Nouto

Voit noutaa tilauksesi myymälästä aukioloaikojen mukaisesti kun olet saanut ilmoituksen, että tilaus on noudettavissa.

Postipaketti 

Postipaketilla toimitetaan pienemmät tuotteet. Tilaus toimitetaan lähimpään Postiin ja se on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Pakettia säilytetään Postissa seitsemän päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus lähetetään sekä tekstiviestillä että lähetyksessä ilmoitettuun toimitusosoitteeseen seuraavalla jakelukierroksella.

Posti pakettiautomaatti

Tilaus toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin ja se on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus ja pakettiautomaatin koodi lähetetään tekstiviestillä.

TOIMITUSAIKA

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 arkipäivää. Jos tuotetta on varastossa, pyrimme lähettämään sen samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Jos tuotetta ei ole varastossa ja tilaamme sen maahantuojalta, toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella.

Yritys ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 7 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä meille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on asiakkaan tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Valttori myöntää asiakkaalle lain mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus tulee lähettää aina seurattavalla lähetystunnuksella.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin annamme tarkemmat palautusohjeet.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta. Valttori ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

MAKSUN PALAUTTAMINEN

Yrityksellä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla. Hyvitys suoritetaan ostajan käyttämällä alkuperäisellä maksutavalla, pois lukien lasku ja luotto, jolloin hyvitys menee luotonmyöntäjän kautta.

TAKUUT JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Valttori ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Valttorin korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Virhevastuu rajoittuu aina mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.

Valttori pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Olkaa yhteydessä asiakaspalveluun reklamaatiotapauksissa.

VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Valttori ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
Valttorin käyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Valttorin vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.